Vikt..

Jag ska till o bli seriös i detta inlägg, tänkte prata om ett känsligt ämne hos mig.

Som barn var jag alltid tjock, blev ofta retat om min övervikt osv.. Jag fick helt enkelt nog, när jag såg tillbaka på den tiden. Jag skulle banne mig visa dem jag inte skulle förbli den där lilla tjockisen.

Förra vinterhalvåret så tog jag tag i det! Började träna ordentligt. Visst det har gått till och från. Man får verkligen suget efter den där pizzan eller chipspåsen locker rejält på fredagskvällarna.. Och jag säger inte att jag har slutat äta skräpmat eller godis helt. Jag har trappat ner med det. För ett halvår sedan så kunde jag sitta och trycka i mig en godispåse på en vardag, helt själv. Det gör jag inte längre. Jag äter fortarande god mat, men i lite mindre potioner. Träningen har redan visat resultat på mig. Jag har gått ner 6 kg. På att börja träna styrketräning & zumba och sen ändrat mina matvanor. Inge godis/chips på vardagar!

Men jag har alltid hållt på med sporter, handboll & fotboll. Som jag nu har tröttnat lite på. Fast jag har alltid tränat på ett eller annat sätt. Den här träningen har jag sett resultat av, det är därför jag fortsätter. Jag vet vad mitt mål är, det ska jag uppnå förr eller senare. Jag sätter inget datum direkt, men har delmålen i mitt huvud, små små mål. Det får ta den tid det tar, bara jag mår bra.. Jag har nu M på kläder och måste börja köpa mindre jeans. Jag får ett sådant stor smile på läpparna när jag upptäcker att byxorna är förstora, eller den där tighta toppen sitter löst. Förut så gillade jag inte att shoppa alls.. När jag stod i provrummet och såg allt som hängde över, ville jag bara gå ut där i från.. Nu kan jag stå där med någon storlek mindre på kläderna och börja gilla det jag ser. Jag är nöjd med mig själv. Det borde alla vara.

När det ger resultat så blir jag ännu mer taggad på att träna och vill fortsätta frammåt. 

Och hedan efter, så ska jag tänka mig för ännu mer. Det räcker att ta en kaka och ett glas dricka/saft till fikat.. Men man måste samtidigt få belöna sig med någon också!

Ja, nog om allt detta med vikt. Med detta inlägg vill jag motivera framför allt mig själv ännu mer men också ni som läser. Jag trodde det var omöljigt att gå ner såpass mycket, genom att bara ändra sina matvanor lite och börja träna. Hoppas det är fler där ute som blir och är motiverade. Man fmår tusen gånger bättre när man själv tycker att man ser bra ut!   



Ps. Hoppas ingen tolkar detta inlägg som nått form av skryt för så är inte fallet!


KOMMENTARER


alexandra

du är så fin såå malin :) <3

2011-01-22 // 14:15:28
Anonym

Hej

2011-01-23 // 16:51:19
Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: