hel knäppt

hej, nu ska jag försöka posta detta inlägg som jag skrivit om många gånger för att de försvunnit, så tredje gången gillt!

jag tänkte öppna upp mig lite och berätta för er om en grej som jag tycker är skit jobbig. som många vet så är jag duktig på att glömma bort saker, vilket kan göra mååånga irriterade och även mig själv, men det har mer och mer blivit som ett litet handikapp (haha..) ja jag vet inte om man ska skratta eller gråta! dock har de blivit bättre med tiden, ska förklara varför snart, och de har underlättat jättemycket.

som exempel, jag lova min syster att vi skulle fota och umgås men istället åker jag iväg på fest eller tränar osv. nu va detta ett exempel men ungefär så kan det gå till.. jag lovar en sak en dag sen nästa dag gör jag något helt annat. det gör att jag sviker många som jag absolut inte vill! det är aldrig med mening och jag har fått höra "man gör sina val" ett antal gånger.

men som jag skrev längre upp så har det blivit bättre, speciellt det senaste året. och det är pga att jag fått tag i en almanacka som jag skriver allt i, hur jag jobbar, när jag ska träffa någon och om det är något mer typ viktigt datum osv. allt skriver jag där och det har underlättat för mig. jag kan aldrig gå utan den och jag kikar i den flera gånger om dagen. detta gör att jag har koll på läget ordentligt. och varför kom jag inte på detta tidigare?! för några månader sedan var det som rörigast för mig. allt detta med studenten/ skolan, resan, lägenhetssökande, hinna jobba, träna och träffa familj + dåvarande pojkvän.. det blev verkligen för mycket för mig och under den tiden bröt jag ihop flera gånger för jag kände att jag svek folk för jag inte hann och träffa de. men tack vare min almanacka då så kunde jag styra upp och ha ordning på allting under den här perioden.

många kanske tycker att detta är en bagatell för de, men jag måste ruta in mitt liv och skriva upp allt jag ska göra annars funkar det inte för mig. jag kan aldrig leva i nuet, utan måste planera i förväg. kan inte direkt göra något spontant utan måste ha åtminstone en förvaring liksom.. det är inte roligt! men det får vara såhär för att jag vill inte svika någon.

så jag är inte slarvig och oorganiserad utan tvärtom! nu har jag struktur på allt och jag får med alla livets pusselbitar. nu kan jag lugna ner mig mer och mer samt att hinna njuta av alla i min närvaro. jag hoppas det blir ännu bättre när jag får flytta till egen lägenhet och ha ordning på allt själv. känns som bor överallt just nu. men det blir bättre och bättre. känns skönt att allt börjar ordna sig. för detta har varit jätte tufft för mig! så det kändes skönt att få skriva ut de nu.. så fler vet om att jag inte gör så med flit utan det är glömskheten som tar över.

så nu vet ni en till del av mig. kram, ha en bra dag!

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: